سه مشکلی که طب سوزنی می تواند در بهبود آن‌ها موثر باشد!

مجلـه زندگـی ویتـا

مدير سايتفلار

به سايت ما خوش آمديد

آرشيو مطالب

ليست کامل مطالب سايت

مجلـه زندگـی ویتـا

به وبلاگ من خوش آمدید

درباره سايت
موضوعات
پيوندها
روزانه ها
امکانات سايت

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 37
بازدید کل : 46377
تعداد مطالب : 29
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

نويسنده: فلار

 

اگر با طب سوزنی آشنا نیستید، باید بدانید که یک سیستم درمانی چینی 5000ساله است که در آن با فرو‌کردن سوزن‌هایی در بدن و نقاط مشخص انرژی، پاسخ‌های فیزیولوژیکی به صورت عمدی تحریک می شود تا درمان صورت پذیرد. هر روزه مطالعات بیشتری به موثر بودن طب سوزنی پی می‌برند.

اما این نقاط انرژی چه هستند؟ بدن شما یک سیستم درونی از انرژی مرتبط دارد که اساس طب سوزنی است. با تحریک نقاط مشخصی که acupoints نامیده می‌شوند، شما می‌توانید جریان انرژی را فعال کنید و هر انسدادی را که در بدنتان رخ داده‌ است برطرف کنید، که در نتیجه باعث برقراری دوباره ارتباط و جریان شده و به اندام‌های شما کمک می کند که بهترین کارایی را داشته باشند.

در سال 1997 انستیتوی سلامت ملی بیانیه‌ای دررابطه با موثر بودن طب سوزنی در فهرستی شامل درد پس از عمل جراحی، درد دندان، tennis elbow، سندروم تونل مچ دست، حالت تهوع و ... منتشر کرد. در همان سال، سازمان غذا و داروی آمریکا وضعیت سوزن طب سوزنی را از یک وسیله تجربی به پزشکی تغییر داد، چون دریافتند که این سوزن یک ابزار پزشکی موثر و امن است. در دو دهه گذشته تحقیقات بسیار زیادی روی طب سوزنی انجام شده است. این‌ها نتایج جدیدترین تحقیقات است!

 

طب سوزنی به کاهش فشار‌خون‌ بالا کمک می‌کند.

تحقیق جدید به این نتیجه رسیده است که طب سوزنی در کاهش فشار‌خون ‌بالا و پیشگیری از آسیب به کلیه موثر است. این آزمایش کنترل شده‌ی آزمایشگاهی سه گروه مختلف از موش‌ها را مورد بررسی قرار داد. اولین گروه مورد طب سوزنی قرار گرفتند، دومین گروه، گروه کنترل شده بودند و سومین گروه دارو دریافت کردند. گروهی که طب سوزنی روی آن‌ها صورت گرفت فشار خونشان مقدار قابل توجهی پایین‌تر بود و کلیه آن‌ها تغییر کمتری کرد. این تحقیق هم نتیجه ای در راستای نتایج دیگر مطالعات دانشگاه کالیفرنیا داشت که در تحقیقات خود روی انسان‌ها دریافتند طب سوزنی با تحریک نورون‌های عصبی فشارخون را کاهش می‌دهد.

 

طب سوزنی می‌تواند گر‌گرفتی‌های یائسگی را درمان کند.

مقاله‌ جدیدی که به صورت آنلاین در مجله یائسگی به چاپ رسید 12 آزمایش کنترل‌شده را به طور اتفاقی آنالیز کرده و دریافته است که طب سوزنی میزان و شدت گر‌گرفتگی را کاهش و همچنین کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد. یان چیو دارای مدرک دکترای پرستاری از کالج پرستاری دانشگاه پزشکی تایپه در تایوان در مقاله‌اش نوشته است که "طب سوزنی باید به عنوان یک درمان جانبی برای کاهش علایم یائسگی به خصوص گر‌گرفتگی‌ها، در کنار درمان با هورمون و دیگر درمان‌های دارویی در نظر گرفته شود." تحقیقات بیشتر و دقیق‌تری در این زمینه نیاز است اما این نتایج مطمئنا برای زنانی که در دوران یائسگی به دنبال روش‌های غیر دارویی هستند مثبت است.

 

آرتروز زانو می‌تواند با روش  moxibustion طب سوزنی بهتر شود.

یکی از تکنیک‌های سنتی که متخصصین طب سوزنی گاهی از آن استفاده می‌کنند، ماکسیبویشن است که در آن فیتیله‌ای سوزانده می‌شود تا یک نقطه انرژی تحریک شود. در یک تحقیق که به تازگی درمجله درمان و تحقیق در مورد آرتروز به چاپ رسید، دریافتند که یک دوره 6هفته‌ای ماکسیبوسشن به طور قابل‌توجهی درد را کاهش می‌دهد و احوال مبتلایان به آرتروز زانو را در مقایسه با کسانی که از مسکن‌ها استفاده می‌کنند بهبود می‌بخشد. نتایج نشان میدهد که ماکسیبوسشن می‌تواند یک درمان فرعی مناسب برای کاهش درد و افزایش کارآمدی در مبتلایان به آرتروز زانو باشد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوع مطلب: <-CategoryName->
برچسب ها:
آخرين عناوين
آرشيو
نويسندگان
تقويم
برچسب ها
کليه حقوق اين سايت متعلق به مجله زندگی ویتا است. کپی از مطالب فقط با ذکر منبع جایز است.: